poradnik klienta

   Jak zmienić sprzedawcę na PGE?

Dzięki pomocy naszych Profesjonalnych Doradców Handlowych Wybiorą Państwo najkorzystniejszą ofertę a udzielając nam pełnomocnictwa wszelkie formalności załatwimy w Państwa imieniu u dotychczasowego sprzedawcy. Nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi kosztami ani ryzykiem wystąpienia przerwy w dostawach prądu.

Zgodnie z treścią art. 4j Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006r nr 89, poz. 625, z późn. zm.), od 2007 roku każdy odbiorca energii elektrycznej ma prawo do zakupu prądu u wybranego przez siebie sprzedawcy. Dzięki temu klienci mogą, w zależności od swoich potrzeb, wybrać ofertę firmy, która zaoferuje im najdogodniejsze warunki. Po dokonaniu zmiany odbiorca nadal będzie korzystał z sieci lokalnego dostawcy energii, który, mimo że nie będzie już sprzedawcą, ma obowiązek zapewnić Klientowi dostarczanie prądu. Ze względu na to, ze dystrybucja energii jest pod kontrolą Urzędu Regulacji Energetyki, ceny usług dostarczania prądu nie mogą być zmienione, gdyż zostały zatwierdzone w procesie taryfowym przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. W praktyce oznacza to dla odbiorcy jedną umowę na dystrybucję z niezmienionymi regulowanymi cenami oraz druga umowę za samo zużycie energii z wybranym sprzedawcą i z wynegocjowanymi przez siebie, korzystnymi taryfami.